IP Santral’ler bilinenlerin aksine ilk olarak 1985 yılında NSA (Ulusal Güvenlik Ajansı – Amerika) tarafından kullanılmaya başladı.Ve daha sonrasında NATO destekli olarak diğer ülkelerin askeriyelerinde de kullanıldı.
IP Santral’ler bilinenlerin aksine ilk olarak 1985 yılında NSA (Ulusal Güvenlik Ajansı – Amerika) tarafından kullanılmaya başladı.Ve daha sonrasında NATO destekli olarak diğer ülkelerin askeriyelerinde de kullanıldı.
VOIP teknolojisi gelişmeden önce kullanılan ses ağlarındaki ses
kalitesi, VOIP ile uluslararası mesefalerde veya uzak mesafelerde aynı
şekliyle ile korunur.
Veri ağı üzerinde çalışması nedeniyle, aynı kabloyla hem internet hem de IP telefonlar kullanılabilir.
► IP ağları, telefon şebekelerine kıyasla daha verimli bant genişliği sağlar. VOIP ile yeni ses kodlamalarıyla birlikte kabul edilebilir ses kalitesi sağlamak için sadece 8 Kbps kullanılırken, telefon şebekelerinde aynı kaliteyi sağlamak için ise 64 Kbps gerekmektedir.
► VOIP, IP ağı üzerinden sadece ses alışverişinin değil, aynı zamanda faks alışverişinin ve hatta video konferans görüşmelerinin de internet trafiğine entegrasyonunu sağlar.
► VOIP teknolojisi günümüzde kullanılan telefon şebekeleriyle sağlanan ses hizmetinden çok daha düşük bir maliyete sahiptir.
► Farklı birimlerde farklı santraller kullanılmasına gerek kalmamaktadır. Çünkü merkezi anahtarlama mantığı ile çalışır.
► İşletmesi daha kolaydır. Faturalandırma, numara tesisi ve iptali gibi işlemler merkezi olarak yapılmaktadır.
► Birimler arasında aktarma hatları çekilmesine gerek yoktur. Çünkü, mevcut fiberoptik veri hatları içerisinden çok sayıda eş zamanlı bağlantıya olanak sağlar.
► Telefon desteklerse, bir telefona birden fazla hat ataması yapılabilir.
► IP telefonlarla, PSTN (Genel Anahtarlı Telefon Ağı) telefonlarla yapılamayan çok katılımcılı telefon görüşmesi (telekonferans) yapılabilir.
► Yazılım temelli olduğundan bilgisayar ve iletişim tenolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olabilecek yapıdadır.